در تبیین موضوع شاداب سازی را از ابعاد مختلف می توان بررسی نمود چرا که در ابتدا شاداب کردن محیط مدرسه در کلا م به ایجاد فضای مناسب و فضاسازی ظاهری منتج می شود. لیکن با نگاهی دقیق تر باید عنوان کرد که شاداب نمودن فقط جنبه ظاهری ندارد چون داشتن بهداشت روانی سالم نیازمند رعایت اصولی است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد و در واقع شاداب سازی را در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد که هر یک از این موارد شامل بررسی موضوعات و مواردی مهم است که با در نظر گرفتن آن ها مطمئنا می توانیم روح و روان و جسم و جان نوجوان را شاد کنیم چرا که نوجوان باید ابتدا از درون وجودش احساس شادمانی داشته باشد و این احساس شادمانی همان ایجاد رضایت از زندگی است که باید در تمام ابعاد وجودش رخنه کند. مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به  اجرا درآورند . یکی از شاخص های بهداشت روانی در مدارس  احساس رضایت ، شادی و شادابی از محیط مدرسه است ، دانش آموزی  که احساس می کند نیازها و احساسات و درخواستهایش  بدون برخورد با موانع در حال تامین است به مدرسه و کارکنان آن وابسته می شود. و به درجه ای از رضایت درونی می رسد که همواره او را در محیط مدرسه شاد نگه می دارد .از جمله مواردی که می تواند شادی ونشاط دانش آموزان را در مدرسه تامین نماید موارد مشروحه ذیل است :     الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه : محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل: فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.  ب) زیباسازی ساختمان مدارس:  رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و.  زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه، کتابخانه و کارگاه: استفاده از خوش بو کننده ها، قفسه های زیبا، مناسب بودن محیط کتابخانه، نمازخانه و کارگاه.  ج)پوشش های ظاهری معلم ها، مدیر و کارکنان، دانش آموزان:  استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگ های شاد و روشن برای کارکنان مدرسه.

 د)رعایت بهداشت:

 تمیز بودن محیط مدرسه، کلاس ها، راهرو و سالن ، بوفه مدارس و در کل  بهداشت فردی و  اجتماعی،

 

 

        


بیستمین پرسش مهر ریاست جمهوری مدرسه ,محیط ,شاداب ,ظاهری ,دانش ,ابعاد ,شاداب سازی ,دانش آموزان ,محیط مدرسه ,مناسب بودن ,بودن اندازه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

حسن آنلاین پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان aminfile دانلود سرا Cafe paris❤ فیریجات اجناس فوق العاده انجمن نویسندگان و شاعران ایران (انوشا) جملات خیس و خشک